
Full compliance with Baker Hughes Sourcing and Procurement procedures (Code of Conduct) Perform all 3rd procurement activities to meet the operational needs both locally and internationally for Baker Hughes to execute major contracts for FWA Cluster Negotiate payment terms and discounts with vendors and suppliers Contract Management and administration of all 3rd party contracts in Mozambique & Nigeria Establish and management vendor accounts for Mozambique & Nigeria Responsible for contract executions, contract audit and post contract closure relationship with suppliers and vendors Monitor and aligned procurement and administrative activities to KPI and report Drive cost reduction and cost management in all operations and operational support spending and activities Resposible for suppliers health, safety and environmental conformities Participated in developing the capability and capacity of local vendors to supplies goods and services to the oil and gas industry Train and Mentor new employees as buyers. Conduct regular market intelligence on pricing and quality of goods and services Leads and drive local content procurement filfulment in line with Governement requriement Prepare and report quarterly procurement information to relevant government agencies and department. Collects and disseminates information on operations and procurements Established and aligned vendor selection and qualification process with relationship to Baker Hughes global procedures and country specific requirements Prepare annual administrative and Facility Budgets for Mozambique & Nigeria Prepare and contribute for Tender responses and documentations for All bid and commercial submission in Mozambique and Nigeria Responsible for community Involvement program development and implementations in Mozambique Resposible for suppliers health, safety and environmental compliance Conduct local and foreign market research to id
Estou neste momento a cursar o 2º ano de MBA na UCM Pemba.
Gerir, promover, aderir e garantir ativamente a conformidade com as normas, políticas e procedimentos de Saúde e Segurança Ocupacional e Meio Ambiente, legislação relevante e políticas e procedimentos da empresa; • Liderar, dirigir e coordenar a equipa através de recrutamento, coaching, mentoring e gestão de desempenho para construir uma equipa de Procurement capaz e de alto funcionamento; • Desenvolver uma filosofia de Procurement para Supply Chain pela qual todas as atividades de compras serão guiadas. Isso inclui o posicionamento da função de Compras em relação ao negócio e ligações funcionais com outras áreas da Cadeia de Suprimentos; • Desenvolver e alinhar procedimentos e práticas de compras em toda a empresa para garantir que as metas e objetivos gerais de desempenho da cadeia de suprimentos sejam alcançados e para garantir a boa governança e o alinhamento com a legislação; • Manter-se a par dos desenvolvimentos na área de especialização, desenvolver, medir e definir metas de melhores práticas para avaliar o desempenho da prestação de serviços da função de compras, a fim de garantir que as melhores práticas sejam implementadas e cumpram os compromissos de sustentabilidade; • Compilar relatórios mensais e enviar informações de Compras e dados de desempenho para a Kenmare para as partes interessadas internas e corporativas, conforme necessário; • Identificar riscos e desenvolver estratégias relevantes para mitigar riscos no que diz respeito a Compras em linha com os requisitos operacionais; • Presidir a reunião mensal de Compras onde todas as questões de compras da Cadeia de Suprimentos são apresentadas e as questões levantadas e participar da reunião de Revisão da Cadeia de Suprimentos; • Controlar e influenciar o orçamento de Business Procurement, incluindo direitos de transporte e importação; • Analisar os volumes atuais e o valor dos itens que estão sendo comprados pela equipe de compras, a fim de identificar oportunidades para potenciais contratos, a fim d
Full compliance with Baker Hughes Sourcing and Procurement procedures (Code of Conduct) Perform all 3rd procurement activities to meet the operational needs both locally and internationally for Baker Hughes to execute major contracts for FWA Cluster Negotiate payment terms and discounts with vendors and suppliers Contract Management and administration of all 3rd party contracts in Mozambique & Nigeria Establish and management vendor accounts for Mozambique & Nigeria Responsible for contract executions, contract audit and post contract closure relationship with suppliers and vendors Monitor and aligned procurement and administrative activities to KPI and report Drive cost reduction and cost management in all operations and operational support spending and activities Resposible for suppliers health, safety and environmental conformities Participated in developing the capability and capacity of local vendors to supplies goods and services to the oil and gas industry Train and Mentor new employees as buyers. Conduct regular market intelligence on pricing and quality of goods and services Leads and drive local content procurement filfulment in line with Governement requriement Prepare and report quarterly procurement information to relevant government agencies and department. Collects and disseminates information on operations and procurements Established and aligned vendor selection and qualification process with relationship to Baker Hughes global procedures and country specific requirements Prepare annual administrative and Facility Budgets for Mozambique & Nigeria Prepare and contribute for Tender responses and documentations for All bid and commercial submission in Mozambique and Nigeria Responsible for community Involvement program development and implementations in Mozambique Resposible for suppliers health, safety and environmental compliance Conduct local and foreign market research to id
Coordenar e Administrar o Departamento de Procurement, gerir a equipe de Compradores, auxiliar nas compras de bens e serviços no mercado nacional e estrangeiro, pesquisa de novos Fornecedores, analisar o desempenho dos compradores, celebrar contractos com potenciais Fornecedores, participar nas reuniões de coordenação junto dos clientes internos, satisfazer as necessidades dos clientes internos obedecendo os KPI’s estabelecidos, garantir o pagamento de Fornecedores no prazo acordado
compras de bens e serviços no mercado nacional e estrangeiro, pesquisa de novos Fornecedores, celebrar contractos com potenciais Fornecedores, satisfazer as necessidades dos clientes internos obedecendo os KPI’s estabelecidos, garantir o pagamento de Fornecedores no prazo acordado
Programava os serviços de manutenção correctiva, preventiva e preditiva em máquinas, equipamentos rodantes, frota e equipamentos de refrigeração; Monitorava condições operacionais de equipamentos rodantes, visando contribuir para a continuidade, confiabilidade e disponibilidade dos equipamentos; Providenciava e alocava recursos como mão-de-obra, ferramentas e equipamentos; Assegurava que os equipamentos rodantes circulassem em condições operacionais, seguras, programando as actividades dentro do plano estabelecido; Fazia a gestão da base de dados a partir do sistema SAP