Considero que pelo meu percurso pessoal e académico reúno os requisitos necessários para me candidatar a esta vaga. Para melhor apreciação da das minhas qualidades, apresento o meu C.V detalhado mantendo-me ao dispor para quaisquer informações complementares. Do mesmo modo que para avaliação das minhas capacidades disponho-me a quaisquer exames se necessário.
Ruben Simone Formado Pelo Instituto de Transportes e Comunicações no Curso de Gestão de Transportes. Actualmente Frequenta o Curso de Engenharia Mecânica e de Transportes (4º Ano) no Instituto Superior de Transportes e Comunicações.
Engenheiro Mecânico e Técnico de Gestão de Transportes
With twenty (21) years of Professional Experience, of which 7 (seven) in the coordination of Agrarian Programs and Rural Development, based on the Rural Extension Methodology in the Provincial Directorate of Agriculture and Fisheries of Maputo and Magude district. Eight (8) years in the Coordination of Social and Disaster Management Program with a focus on Food Security, Education, Training, Monitoring and Supervision of 78 Groups of Producers in Revolving Credit and Savings Methodologies in the Scope of Disaster Risk Reduction Projects, Adaptation to Climate Change and Community Development, funded by the European Union, the German Government through the German Red Cross, Spain and Norway. Coordinated Projects of the International Federation of the Red Cross and Red Crescent, Terre Des Homme and the UNDP through the INGD at the Red Cross of Mozambique, Provincial Delegation of Gaza. Six (06) years, in the Coordination of climate change Adaptation project on agricultural component
Mais de 35 anos de experiência em cargos de Chefia e Direcção, nas áreas de Recursos Humanos, Vendas e Operações, Logística, Administrativa, Comercial e Financeira.
Trabalhou na procincia de inhambane na DCSI ,depois no HCM e no ICS Nampula como docente e em varias ONGs na areia de SMI /PTV e pediatraia. Actualmente na UNFPA como senior de SMI Gosta de trabalhar em equipe ,dinamica e gosta de aprender
Formada em Linguística e Literatura, e actualmente acto na área de Administração , prestando suporte no sector de gestão com foco na administração financeira, processos operacionais e de logística, manter arquivos actualizados e cadastros de informações actualizadas.
• Supervise all the operations of the branch • Manage a multidisciplinary team, ensuring efficiency • Coordinate the logistics and maintenance of the essential equipment • Develop and implement local growing strategies • Ensure that laws and policies are in place and being fulfilled • Lead daily operations, ensuring efficient execution • Supervise equipment and vehicles maintenance • Manage team performance and their training • Optimize logistics processes reducing operational costs • Prepare detailed operational reports for the management • Plan and execute buying of essential materials needed • Negotiate contracts with suppliers and service providers • Manage inventory and stock control • Coordinate transport for supplying and distribution
• Above 8 years’ experience International and National in the field of Accounting, Finance and Administration • Bank Reconciliation • Preparation of monthly and Annual Financial reports. • Experience in Physical and Electronic Filing. • Experience in Petty Cash and Advance payment processing. • Experience in Capacity Building, Team leading and staff management. • International Experience in responding to Emergences and development program. • Experience in donor funds accounting. • Experience in the Project proposal design on Finance Section. • Experience in guiding leadership to Finance concerns. • Knowledge in reviewing a procurement process submitted for payment. • Ability to use finance software packages including ULTISALES; Sage X 3 and PASTEL. • Experience in participating in a Procurement Committee in Open Tenders. • Strength in meeting deadlines. • Conversant with the Microsoft Office Suite (Word, Excel and PowerPoint) and Internet.
Desenvolvedor de software com mais de 5 anos de experiência em desenvolvimento de códigos para negócios. Aumentei em 65% a eficiência de programação do sistema integrado de gestão no Grupo SMP Moz. Desenvolvi e implementei o sistema integrado de gestão na empresa Sir Comércio Internacional.
1. PERIODO: 2023-2024 INSTITUIÇÃO- Fundação Seppa( Projecto do Wfp) POSIÇÃO: Técnico de Campo TAREFAS: - Coordenar as actividades junto aos parceiros do governo; - Treinar os bemeficiários em materia de boas práticas agricolas( Agricultura de conservação, produção de Biopesticidas) e perda pós colheita. 2.PERIODO: 2021-2022 INSTITUIÇÃO: HELPAGE( Projecto da UNDP)-Mozambique recovery resilience POSIÇÃO: Consultor agropecuário TAREFAS: -Coordenar as actividades do projecto junto ao SDAE do distrito; - Treinar e dar assistência as associações em materia de Piscicultura(Escavação de tanque, criaçao de tilapia, demostração de formulação de raçao) e em materia agricultura de conservação, boas praticas agricolas para horticulas, gramineas, cereais e tuberculos. 3. PERIODO: 2021 INSTITUIÇÃO: Actionaid Moçambique (Projecto do PMA)- Assistência alimentar por activo POSIÇÃO: Monitor de assistência alimentar e proteção Social TAREFA: - Coordenar as actividades e realizar os planos de actividade junto aos parceiro no distrito; - Supervisionar as actividades e Fazer distribuiçao de alimentos aos beneficiarios;